• 14 تیر 1403

برگزاری هشتمین کمیته رصد و پایش جوانی جمعیت دانشگاه در معاونت بهداشت

برگزاری هشتمین کمیته رصد و پایش جوانی جمعیت دانشگاه در معاونت بهداشت

برگزاری هشتمین کمیته رصد و پایش جوانی جمعیت دانشگاه در معاونت بهداشت

معاون فنی معاونت بهداشت در خصوص اهمیت و نقش کمیته رصد و پایش در قرارگاه جوانی جمعیت گفت: در صورتی که این کمیته به شرح وظایف خود خوب عمل کند سایر کمیته‌های قرارگاه جوانی جمعیت نیز در شرح وظایف خود خوب عمل خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در هشتمین کمیته رصد و پایش دانشگاه علوم پزشکی تهران به بررسی و تحلیل پایش‌های انجام شده از تمامی واحد‌های محیطی ارائه دهنده خدمت تحت پوشش در 6 ماهه اول سال 1402 با چک لیست برنامه جوانی جمعیت پرداخته شد همچنین گزارش اقدامات انجام شده برنامه مادران در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت نیز ارائه شد.
هشتمین کمیته رصد و پایش جوانی جمعیت دانشگاه روز سه‌شنبه 16 آبان 1402، با حضور دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت، امیر چهرازی مسئول حراست معاونت بهداشت و درمان، دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده، دکتر زینب محقق کارشناس مسئول مادران معاونت بهداشت، کارشناسان جوانی جمعیت معاونت بهداشت و کارشناسان برنامه جوانی جمعیت و مادران ستاد شبکه‌ها در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
در ابتدا دکتر تاملی، در سخنان خود به اهمیت پایش و ارزشیابی اشاره کرد و گفت: در پایش و ارزشیابی روایی و پایایی چک لیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اهمیت و نقش کمیته رصد و پایش در قرارگاه جوانی جمعیت گفت: در صورتی که این کمیته به شرح وظایف خود خوب عمل کند سایر کمیته‌های قرارگاه جوانی جمعیت نیز در شرح وظایف خود خوب عمل خواهند کرد.
در ادامه چهرازی مسئول حراست معاونت بهداشت و درمان هم در خصوص ضرورت برگزاری جلسات رصد و پایش تاکید داشت و گفت: با پایش و ارزشیابی می‌توانیم به اثر‌بخشی اقدامات پی ببریم.
 سپس دکتر نرجس توکلی کیا، در ارائه مطالب خود گفت: یکی از مهمترین اهداف در مقوله فرزند آوری، توانمند‌سازی مادران است که با برگزاری جلسات آموزشی و تهیه رسانه‌های آموزشی از جمله کلیپ‌های آموزشی کوتاه و توزیع پوستر‌های آموزشی در زمینه فرزند آوری و پیشگیری از سقط در مراکز دولتی و خصوصی تحت پوشش می‌توانیم به نتایج بهتری برسیم.
در ادامه کارشناسان جوانی جمعیت ستاد شبکه‌ها به تحلیل پایش‌های انجام شده از تمامی واحد‌های محیطی ارائه دهنده خدمت تحت پوشش در 6 ماهه اول سال 1402 پرداختند و کارشناسان مادران ستاد شبکه نیز گزارش اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت را ارائه دادند.
در پایان مصوباتی در خصوص اجرا به تصویب اعضا کمیته رصد و پایش رسید.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *