• 17 تیر 1403

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر اولیائی‌منش معاون بهداشت و رئیس کارگروه پدافند زیستی استان تهران، تهیه ابزار واحد و استاندارد به‌منظور احصاء و اولویت‌بندی تهدیدات زیستی را یکی از نیازهای مغفول نظام سلامت در کشور بیان و بر مداومت و پیگیری موضوع تا حصول نتایج مورد نظر و مداخلات لازم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، پنجمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران روز دوشنبه 23 مرداد 1402 با حضور جانشین ریاست پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس اداره تهدیدات تخصصی استانداری تهران و نمایندگان سازمان‌های عضو کارگروه در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.
در این جلسه دکتر علیرضا اولیائی‌منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کارگروه پدافند زیستی استان تهران ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو کار‌گروه در تهیه ابزار واحد و استاندارد به‌منظور احصاء و اولویت‌بندی تهدیدات زیستی در سطح استان، این امر را یکی از نیازهای مغفول نظام سلامت در کشور بیان و بر مداومت و پیگیری موضوع تا حصول نتایج مورد نظر و مداخلات لازم تاکید کرد.
در ادامه پروین جانانی رئیس گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل و دبیر کارگروه، ضمن بیان اقدامات انجام شده در زمینه "تهیه ابزار احصاء و اولویت‌بندی تهدیدات زیستی"‌؛ مراحل پیش‌رو را تبیین کرد. ایشان همچنین با استناد به ماده 65 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، نقش سازمان‌های مختلف اعم از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر وزارتخانه‌ها را در اجرای این ماده قانونی توضیح داد.
با توجه به نتایج موفق بدست آمده از اجرای پایلوت برنامه در یکی از سازمان‌ها، مقرر شد اعضای کارگروه نسبت به احصاء تهدیدات زیستی سازمان خود و استخراج اولویت‌ها با استفاده از ابزار تهیه شده؛ اهتمام و از نتایج حاصل در راستای برنامه‌ریزی و اجرای مداخلات استفاده شود.
همچنین با‌توجه به اهمیت شناسایی تهدیدات و مخاطرات موثر بر باروری -‌به‌عنوان اولین و مهمترین اقدام در اجرایی‌سازی ماده 65 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده- مشارکت فعال تمامی سازمان‌ها در تشخیص مخاطرات حوزه باروری و اعلام به دبیرخانه کارگروه پدافند زیستی استان تهران لازم‌الاجر‌است.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید. 

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

کارگروه پدافند زیستی استان تهران کارگروه پدافند زیستی استان تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *