• 15 تیر 1403

برگزاری کمیته اجرایی هماهنگی هفته ملی سلامت مردان ایران (سما) در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته اجرایی هماهنگی هفته ملی سلامت مردان ایران (سما) در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته اجرایی هماهنگی هفته ملی سلامت مردان ایران (سما) در معاونت بهداشت

سرپرست گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشت در بخشی از مطالب خود به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایران گفت: حدود نیمی از جمعیت میانسال تحت پوشش دانشگاه را مردان تشکیل می‌دهند و توجه به سلامت مردان به عنوان سرپرست و محور اصلی خانواده یکی از اولویت های مهم بهداشتی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، همزمان با فرا رسیدن هفته ملی سلامت مردان ایران، جلسه کمیته هماهنگی برگزاری هفته مذکور با حضور مدیران گروه، روسای واحدهای تخصصی روز شنبه 19 خرداد 1403 در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.
در ابتدا دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشت بیان کرد حدود نیمی از جمعیت میانسال تحت پوشش دانشگاه را مردان تشکیل می‌دهند و توجه به سلامت مردان به عنوان سرپرست و محور اصلی خانواده یکی از اولویت های مهم بهداشتی است. ایشان در ادامه گفت: آقایان عمدتا به علت اشتغال، کمتر از خانم‌ها به واحدهای ارائه خدمات بهداشتی مراجعه می‌کنند و در مجموع اغلب توجه کمتری به سلامتی خود دارند؛ بنابراین هفته ملی سلامت مردان فرصت مناسبی برای فراخوان، اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی تمامی جامعه و خصوصا مردان در زمینه نیازهای بهداشتی و سلامت است.
دکتر توکلی کیا ضمن اعلام فرارسیدن هفته ملی سلامت مردان ایران که در سال جاری از تاریخ 24 تا 30 خرداد 1403 برگزار می‌شود، گفت: بر اساس شعار امسال(مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان) و عناوین روز شمار این هفته، رویکرد اصلی برنامه‌های هفته ملی سلامت مردان ایران، عمدتا در راستای توجه ویژه به ارتقای سواد سلامت مردان و نقش موثر آن در جوانی جمعیت و فرزندآوری، پیشگیری از ناباروری، سبک زندگی سالم بر مبنای آموزه‌های طب ایرانی و افزایش امید زندگی با پیشگیری از بیماری‌های شغلی، حوادث و سوانح جاده‌ای و شناسایی زودرس سرطان‌های شایع مردان است.
در ادامه لیلی سیدمرادپور، رییس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشت بر نقش موثر تعاملات درون بخشی و بین بخشی، همکاری واحدهای متناظر در شبکه‌ها و مرکز بهداشت تحت پوشش و گزارش دهی فعالیت‌های انجام شده تاکید کرد.
در پایان با نظرات مدیران و کارشناسان گروه‌های تخصصی فنی و اجرایی حاضر در جلسه، برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته مذکور از جمله برنامه‌های آموزشی و تولید محتوا، گروه‌های اطلاع‌رسانی، توزیع مکمل ویتامین D3 و کلسیم، اردوی تفریحی و ورزشی کارکنان، معاینات سلامت و آزمایشگاهی برای کارکنان و شاغلین کارخانجات و ... اعلام شد. در پایان، حاضرین جلسه ظرفیت‌های پیشنهادی خود را در راستای برگزاری هر چه بهتر هفته سلامت مردان اعلام کردند.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر