• 26 تیر 1403

برگزاری کمیته برنامه ایران اکو و مکمل یاری در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته برنامه ایران اکو و مکمل یاری در معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت، گزارشی در رابطه با اهمیت اجرای برنامه جامع پیشگیری و کنترل اضافه‌وزن و چاقی کودکان و نوجوانان در کمیته برنامه ایران اکو و مکمل یاری ارایه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، گروه بهبود تغذیه کمیته برنامه ایران اکو و مکمل یاری را روز سه‌شنبه 9 شهریور 1400 در سالن غدیر معاونت بهداشت برگزار کرد. در ابتدا میترا ذبیحی رییس گروه بهبود تغذیه گزارشی در رابطه با اهمیت اجرای برنامه جامع پیشگیری و کنترل اضافه‌وزن و چاقی کودکان و نوجوانان ارایه داد و همچنین در رابطه با نحوه اقدامات اجرایی برنامه در دوران شیوع بیماری کووید -19 صحبت کرد.
در ادامه جلسه زهرا آقامیری رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در خصوص لزوم برقراری لینک ارتباطی با والدین و دانش آموزان برای ارایه خدمات آموزشی به ایشان در خصوص کنترل مشکلات مربوط به اضافه‌وزن و چاقی دانش آموزان مطالبی را بیان کرد.
 در این جلسه دکتر حسن‌پور و حسن محمدی معاونین تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان و شهر تهران در خصوص اجرای طرح کوچ در سطح مدارس و نتیجه حاصله از این طرح و همچنین اهمیت و ضرورت اجرای برنامه مکمل یاری دانش آموزان در سال جاری صحبت کردند.
 در ادامه نیز فرشته فزونی و لیلا فرزاد رؤسای محترم گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران گزارشی از نحوه ارایه خدمات کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت در مدت اجرای طرح کوچ به دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاق و در مراکز خدمات جامع سلامت در دوران شیوع بیماری کووید-19 ارایه دادند و در رابطه با چالش‌های موجود در اجرای برنامه مکمل یاری در سال جاری مطالبی را بیان کردند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *