• 28 تیر 1403

تشکیل جلسه معاونین بهداشت ستاد فرماندهی عملیات کرونای تهران در معاونت بهداشت

تشکیل جلسه معاونین بهداشت ستاد فرماندهی عملیات کرونای تهران در معاونت بهداشت

معاونت بهداشت دانشگاه تهران

جلسه ستاد فرماندهی عملیات کرونای تهران با حضور معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی درخصوص هماهنگی لازم در مقابله با بیماری کووید ۱۹ در معاونت بهداشت تهران برگزار شد.

گالری عکس مرتبط

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز جمعه 6 تیر 99 به میزبانی معاونت بهداشت دانشگاه تهران به دلیل افزایش محسوس تعداد موارد جدید و فوت ناشی به ابتلا کرونا درطی هفته‌های اخیر و به دعوت دکتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت، جلسه اضطراری ستاد فرماندهی عملیات کرونای تهران با حضور معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی درخصوص هماهنگی لازم در مقابله با بیماری کووید ۱۹ در اتاق جلسات معاونت بهداشت برگزار شد.
 این جلسه با حضور معاونین بهداشتی و مدیران ستادی هر سه دانشگاه؛  در خصوص مقابله با بیماری کووید 19 برگزار و موضوعات مهمی طرح و مصوب شد که مهم‌ترین مصوبات مطرح‌شده در این جلسه به شرح ذیل است:
مروری به وضیعت موجود به روند تغییرات آماری مربوط به اپیدمی کرونا خصوصا در استان تهران طی چند هفته گذشته و برسی راهکارهای مداخله‌ای مربوط.
تاکید به تشدید نظارت‌های بهداشت محیط بر اماکن عمومی اصناف، مجتمع‌های تجاری وسایل حمل‌ونقل عمومی و تاکید لازم بر لزوم هماهنگی و همکاری نزدیک با سایر ارگان‌های مرتبط با نیروهای بهداشت محیط ازجمله نیروهای انتظامی و دادگستری و...
تاکید بر لزوم تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی ارائه تمهیدات لازم و مرتبط به‌منظور رعایت هر چه بیشتر و صحیح‌تر این موضوع مهم.
تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌نویسی و هماهنگی به‌منظور تبادل آماری و یکی کردن آمار استان تهران جهت انجام مطالعات اپیدمیولوژیک مربوطه بین هر سه دانشگاه در تهران.
بررسی روند مراجعات به مراکز منتخب 16 ساعته و تصمیم‌گیری ابلاغیه مصوبات به تمام شبکه‌ها و مراکز تحت پوشش هر سه دانشگاه به‌منظور پذیرش و ویزیت تمامی افراد مشکوک به سندرم حاد تنفسی در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت تابعه و ارجاع موارد مشمول تعاریف پروتکل به مراکز منتخب جهت انجام نمونه‌گیری و سایر امور و پیگیری‌های موردنیاز.
توصیه‌های مراقبت‌های ویژه موردنیاز در خصوص معتادان و زندانیان متجاهر در ندامتگاه‌ها و انجام هماهنگی‌های موردنیاز و مربوطه.
در پایان جلسه تصمیم‌گیری شد تا صورت‌جلسه مربوطه با تمامی مصوبات مطرح‌شده طی مکاتبه‌ای خدمت دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلان‌شهر تهران منعکس و مورد پیگیری قرار گیرد

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *