• 15 تیر 1403

تمرین اسکان اضطراری برای مواجهه با زلزله 6/7 ریشتری در کلان شهر تهران

تمرین اسکان اضطراری برای مواجهه با زلزله 6/7 ریشتری در کلان شهر تهران

تمرین اسکان اضطراری برای مواجهه با زلزله 6/7 ریشتری در کلان شهر تهران

به همت سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، نیروهای امدادی و خدمت‌رسان و هماهنگی و مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مانور بزرگ اسکان اضطراری برای مواجهه با زلزله 6/7 ریشتری کلان‌شهر تهران، در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، مانور بزرگ اسکان اضطراری در کلان‌شهر تهران روز چهارشنبه 24 آبان  1402 به همت سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و با حضور بیش از سه هزار نفر از نیروهای امدادی و خدمت‌رسان در بوستان ولایت برگزار شد.
در این مانور تمام سازمان‌های دخیل در امر مدیریت بحران از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشته و گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت دانشگاه با همکاری مرکز بهداشت جنوب تهران (تیم‌های عملیاتی شامل کارشناسان بهداشت محیط، بیماری‌های واگیر، سلامت خانواده، سلامت روان و تغذیه) بر اساس سناریو فرضی با فراخوان نیروهای در دسترس و آنکال از ساعت 6:30 به همراه تجهیزات مورد نیاز در محل حاضر و به ارایه خدمات بهداشتی به جمعیت اسکان داده شده بر اساس کارکردهای تخصصی سلامت در بلایا پرداختند.
 در جلسات هماهنگی قبل و حین برگزاری تمرین، جلسات درون‌بخشی با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی و بین‌بخشی با سایر سازمان‌ها مانند قرارگاه ثارالله، فرمانداری تهران، سازمان آب و فاضلاب، سازمان هلال احمر، سازمان آتش نشانی و... برای مدیریت صحیح خدمات بهداشتی انجام شد و در نهایت بعد از اعلام پایان تمرین در ساعت 16، جمع‌بندی تمرین و مستندسازی درس‌آموخته‌ها انجام و نحوه رفع چالش‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر