• 17 تیر 1403

شرکت رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت در کارگروه ویژه نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

شرکت رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت در کارگروه ویژه نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

کارگروه ویژه نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

جلسه کارگروه ویژه نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس با شرکت رییس گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت،  جلسه کارگروه ویژه نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت، رییس اداره سلامت و تندرستی، اداره ارزیابی عملکرد، حراست و روابط عمومی آموزش و پرورش، رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و روسای گروه سلامت مدارس معاونت از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران روز یکشنبه 9 مهر 1402 در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تشکیل شد.
در ابتدا معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: با توجه به ارتقاء شاخص سلامت دانش آموزان که آینده‌ساز کشور و نظام هستند، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، برنامه‌ریزی در راستای نظارت بر فعالیت پایگاه تغدیه سالم را در راس فعالیت خود قرار داده و در نظر دارد با استفاده از ظرفیت همکاران ستادی، سرگروه‌های حوزه سلامت، مراقبین سلامت، شبکه‌های بهداشت و... برنامه ویژه‌ای در خصوص بازدید مستمر از پایگاه تغذیه مناطق تدوین کند. لذا؛ بر همین اساس این مجموعه ناظرین به همراه تیم معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان ضمن حضور در مناطق، بازخورد بازدیدهای کارگروه را بررسی کرده و نتایج آن را برای بهبود کیفیت خدمات پایگاه‌ها همراه با راهکارهای اصلاحی با تعیین بازه زمانی به مناطق اعلام خواهد کرد.
آقامیری با تاکید بر بندهای مندرج در دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که با امضای دو وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ارسال شده بود به شرح انتظارات از دانشگاه‌های علوم پزشکی و چگونگی تبدیل انتظارات به اقدام پرداخت و به همکاری تنگاتنگ بهداشت محیط و گروه بهبود تغذیه معاونت‌های بهداشت در تعامل با گروه بهداشت مدارس در خصوص اجرایی شدن برنامه پایگاه تغذیه سالم تاکید کرد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *