• 15 تیر 1403

مطالبی در خصوص ۹ مهر روز جهانی آگاهی بخشی سرطان پستان

مطالبی در خصوص ۹ مهر روز جهانی آگاهی بخشی سرطان پستان

مطالبی در خصوص  ۹ مهر روز جهانی آگاهی بخشی سرطان پستان

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است ( هم در کشورهای در حال توسعه و هم توسعه یافته )در برنامه تشخیص زودهنگام سرطان پستان، آگاهی از علائم و نشانه‌ها و مراجعه به موقع برای تشخیص قطعی و درمان لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به نقل از مریم ملائی پور کارشناس پیشگیری و مبارزه با سرطان معاونت بهداشت، هدف این است که افراد نسبت به علائم و نشانه‌های سرطان پستان آگاه شوند. هر سال از ۱ تا ۳۱ اکتبر معادل با ۹ مهر تا ۹ آبان، ماه اطلاع‌رسانی جهانی سرطان پستان است.

سرطان سینه شایعترین  نوع سرطان در زنان است و سالیانه بر زندگی ۲/۱ میلیون  زن در جهان تاثیر می‌گذارد. در واقع  از هر ۸ زن، یک نفر خطر ابتلا به سرطان سینه را دارد. تشخیص این بیماری در مراحل اولیه شانس بهبودی را تا ۱۰۰ درصد افزایش می دهد.

 به همت گروه پیشگیری و مبارزه با  بیماری‌های غیرواگیر  معاونت بهداشت و همکاری معاونت درمان و بخش تصویربرداری انستیتو کنسر بیمارستان امام خمینی (ره) از بهمن ماه سال گذشته به مناسبت هفته پویش ملی مبارزه با سرطان،  طرح غربالگری سرطان سینه با روش ماموگرافی درخصوص حفظ و ارتقائ سلامت کارکنان گروه هدف (بانوان بالای ۴۰ سال) انجام می‌پذیرد.

ملائی پور در ادامه گفت: طبق نتایج اعلام شده تاکنون از بین داوطلبین غربالگری شده در حوزه‌ی ستاد معاونت و شبکه‌ها، یک مورد شناسایی و تحت درمان قرار گرفته و دو نفر در حال انجام بررسی های تخصصی‌تر  هستند.

اطلاع رسانی، آموزش و تشویق زنان به انجام معاینات دوره‌ای و خودآزمایی، همچنین پیگیری و دسترسی درخصوص اقدامات تشخیصی به موقع، بهترین راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری است.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *