• 26 تیر 1403

نشست رئیس دانشکده توانبخشی با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست رئیس دانشکده توانبخشی با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست رئیس دانشکده توانبخشی با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

در پی پویش یک دقیقه‌ای با مسئولان و درخواست سرپرست مرکز میثم مبنی بر گسترش خدمات توانبخشی در مراکز بهداشت و تفاهم نامه همکاری های مشترک دانشکده توانبخشی و معاونت بهداشت با هدف ایجاد ارتباط نظام مند، جلسه‌ای به منظور مرور اهداف و بررسی نوع فعالیت‌ها و گزارش یکساله از ادغام ارائه خدمات توانبخشی در PHC در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ نشست دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه، دکتر سیداحمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده توانبخشی، دکتر سعید تاملی معاون فنی، دکتر محمد رضا قیوم زاده معاون اجرایی، دکتر ویدا رحیمی مدیر بهداشت و درمان دانشکده توانبخشی و سایر اعضا به منظور مرور اهداف و بررسی نوع فعالیت‌ها و گزارش یکساله از ادغام ارائه خدمات توانبخشی در PHC در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
در ابتدا دکتر خاتون آبادی توضیحاتی در خصوص ادغام ارائه خدمات توانبخشی در بهداشت، ضرورت توجه به سالمندی و حضور گروه‌های آموزشی دانشکده در پایگاه سلامت میثم ارائه کرد.
در ادامه دکتر اولیائی منش ضمن قدردانی از ارائه خدمات دانشکده، گروه‌های فنی معاونت بهداشت و مرکز بهداشت جنوب، همکاران مرکز خدمات جامع سلامت میثم، ادغام خدمات توانبخشی در PHC را تجربه‌ای موفق در آموزش، غربالگری دانست و تاکید کرد برای ارتقا خدمات قابل ارائه به اقشار کم برخوردار حضور معاونت درمان، خیرین حوزه سلامت، داشتن مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه و علاقه و تعهد ضروری است.
سپس گزارش جامعی از عملکرد دانشکده توانبخشی و معاونت بهداشت از سوی نمایندگان تام الاختیار هر دو طرف در PHC و حضور توانبخشی در سطح اول ارائه خدمات سلامت، در حوزه بهداشت در یکسال اخیر ارائه شد. از جمله اقدامات مشترک میتوان به: عقد تفاهم نامه مابین معاونت بهداشت دانشگاه و دانشکده توانبخشی در شهریور ماه 1401، ارائه خدمات در دو بعد آموزش و درمان با شناسایی اختلالات حوزه توانبخشی و مشاوره دوره‌ای و ارجاع هدفمند با مشارکت دانشجویان دکتری تخصصی و اعضای هیئت علمی دانشگاه. برگزاری جلسات مستمر  در خصوص روند اجرای تفاهم‌نامه، تهیه و تدوین برنامه اقدام دو ساله توانبخشی در شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بصورت حضوری و وبینار آموزشی برای کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت منطقه 17 شهرداری، تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران، مشاوره، ارزیابی، غربالگری و درمان به افراد کم برخوردار و مراجعان پایگاه سلامت میثم در منطقه ۱۷ در حیطه‌های فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، گفتاردرمانی و کاردرمانی، تدوین و نهایی‌سازی پمفلت‌های آموزشی در کمیته رسانه معاونت بهداشت و اختصاص QRcode  اشاره کرد در مدت یکسال بیش از ۲۱۲۲ مشاوره، غربالگری، ارزیابی و درمان در قالب ویزیت رایگان در حوزه‌های توابخشی و ارجاع بیماران به مراکز معین دانشگاه ارائه خدمت شده است.
ایشان همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین حوزه سلامت برای ارائه خدمات سلامت رایگان به اقشار محروم و کم برخوردار پرداخت و تاکید کرد با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم ضمن پرداخت هزینه‌های درمانی افراد کم برخوردار کیفیت زندگی را در جامعه افزایش دهیم.
این نشست با بحث و تبادل نظر به پایان رسید.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *