• 27 تیر 1403

هفته بین‌المللی سلامت مردان (20-14 ژوئن) 2021

هفته بین‌المللی سلامت مردان (20-14 ژوئن) 2021

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

معاونت بهداشت دانشگاه ضمن گرامی داشتن هفته جهانی سلامت مردان، این هفته را فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی، حساس سازی و افزایش آگاهی جامعه در خصوص اهمیت سلامت روانی در خانواده و آحاد جامعه، همچنین راه‌های مقابله با تبعات روانی کووید 19 می‌داند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، هفته بین‌المللی سلامت مردان 2021 از 14 تا 20 ژوئن (30-24 خرداد) در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.
 به گفته پروانه حاجی مرادی کارشناس مسئول برنامه سلامت میانسالان معاونت بهداشت، شعار پیشنهادی سال 2021 در این هفته، با تاکید بر سلامت روانی مردان جوان، مردان شاغل و مردان بیکارشده به علت کووید Men, Mental health & Covid-19 در نظر گرفته‌شده است.
در بیانیه معاون بهداشت وزارت متبوع آمده است: قرنطینه‌های اجراشده در این دوره، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، آموزش‌های غیرحضوری و مجازی در منازل و نداشتن تعامل اجتماعی، بهداشت روان نوجوانان و جوانان را تحت تاثیر قرار داده است.
همچنین از دست دادن شغل و پایین آمدن سطح درآمد مردان در این مدت سبب بحران‌های اقتصادی و مشکلات روانی ناشی از آن گردیده است. بعلاوه تبعات روانی ناشی از مرگ‌ومیر در اثر کووید 19 بر مخاطرات سلامت روانی اعضای خانواده افزوده است.
معاونت بهداشت دانشگاه ضمن گرامی داشتن هفته ملی سلامت مردان ایران- سما (هفته اول اسفندماه)، این هفته را فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی، حساس سازی و افزایش آگاهی جامعه در خصوص اهمیت سلامت روانی در خانواده و آحاد جامعه، همچنین راه‌های مقابله با تبعات روانی کووید 19 می‌داند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *