• 26 تیر 1403

همکاری معاونت بهداشت دانشگاه با دانشکده بهداشت در بازبینی کوریکولوم آموزشی رشته بهداشت عمومی

همکاری معاونت بهداشت دانشگاه با دانشکده بهداشت در بازبینی کوریکولوم آموزشی رشته بهداشت عمومی

معاونت بهداشت در بازبینی کوریکولوم آموزشی کارشناسی بهداشت عمومی با دانشکده بهداشت همکاری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، اولین جلسه بازنگری کوریکولوم آموزشی رشته بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی روز چهارشنبه 24 خرداد 1402 در محل دانشکده بهداشت برگزار شد. در این جلسه که اعضای هیئت علمی از گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده، مدیران و تعدادی از کارشناسان از گروه های تخصصی معاونت بهداشت حضور داشتند ضرورت و چگونگی بازنگری کوریکولوم آموزشی رشته بهداشت عمومی مورد بررسی قرار گرفت و حاضران در جلسه نظرات و تجربیات خود را مطرح کردند.
در ابتدای جلسه دکتر رویا صادقی مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده بهداشت و سایر اعضای هیئت علمی گروه در خصوص ضرورت تغییر کوریکولوم آموزشی و لزوم انجام یک مطالعه برای تعیین نیازها و اولویت‌های تغییر مطرح کردند. پس از آن که دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش وارتقای سلامت، نمونه‌ای از تغییرات مورد نظر مدیران و کارشناسان معاونت بهداشت در مورد  هر یک از از عناوین درسی کوریکولوم را که با توجه به بسته‌های خدمت تهیه شده، ارائه کرد حاضران به بحث و گفتگو در مورد چگونگی همکاری برای بازنگری و ویرایش کوریکولوم و طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
دکتر سعید تاملی معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه نیز با تاکید بر این که بسته خدمت با توجه به امکانات موجود طراحی شده و نمی‌تواند مبنای کوریکولوم آموزشی باشد گفت: معاونت بهداشت می تواند خدمات خود را به دانشکده بهداشت ارائه کند و این گروه‌های علمی دانشکده هستند که بایستی با توجه به اهداف آموزشی خود و با همراهی مدیران گروه‌های فنی معاونت بهداشت که بر بسته‌های خدمت تسلط کامل دارند، کوریکولوم آموزشی رشته بهداشت عمومی را بازنگری کنند.
در پایان درس‌های سلامت روان، آموزش و ارتقای سلامت، بهداشت مادر و کودک و بحران و بلایا به عنوان عناوین مورد نظر برای بازبینی، در اولویت قرار گرفتند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *