• 28 تیر 1403

پیام مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت روز ملی جمعیت

پیام مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت روز ملی جمعیت

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت
دکتر نرجس توکلی کیا
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت

دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت در پیام خود فرارسیدن روز ملی جمعیت که امسال با شعار «پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت» اعلام‌ شده است را مهم و گرامی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت به شرح ذیل است:
 فرارسیدن روز ملی جمعیت، مصادف با 30 اردیبهشت 1400 که امسال با «شعار پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت» نام‌گرفته را گرامی می‌داریم، با توجه به تغییرات جمعیتی و کاهش رشد جمعیت ایران و نگرانی از پیری جمعیت، رشد موالید و افزایش فرزند آوری در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا سیاست‌های کلی جمعیت مقام معظم رهبری در تاریخ 30 اردیبهشت 1393 به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد. این سیاست‌ها در راستای «اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به‌عنوان یک فرصت و امتیاز؛ و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته» ابلاغ شد و در آن بر ضرورت هماهنگی و تقسیم‌کار بین ارکان نظام و دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای دقیق، سریع و قوی این سیاست‌ها و گزارش نتایج رصد مستمر اجرای آن‌ها، تاکید شد.
اینجانب تاکید دارم که اجرای این سیاست، مسئولیت فردی، سازمانی و اجتماعی همگان را می‌طلبد. در حال حاضر، مجموعه‌ای از تدابیر و برنامه‌ها در حوزه سلامت جمعیت و خانواده در خصوص اجرایی شدن سیاست‌های جمعیتی و رسیدن به نرخ باروری بیش از سطح جانشینی در کشور در دست اجرا است.
ارتقا امید به زندگی زنان، مادران، نوزادان و کودکان، آموزش هنگام ازدواج و سلامت جنسی خانواده، آموزش و مشاوره فرزند آوری، پیشگیری از ناباروری و سقط از اولویت‌های حوزه سلامت باروری و خانواده بوده و همچنین اجرای برنامه «صیانت از جمعیت» از سال 1400 در دستور کار تمامی دانشگاه‌ها قرار گرفته است.
لازم به ذکر است تلاش مستمر و جدی در همه سطوح کلان و خرد، آینده بهتری را برای داشتن ایرانی جوان تضمین خواهد کرد.
دکتر نرجس توکلی کیا
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *