• 26 تیر 1403

پیام معاون بهداشت به مناسبت سالروز جهانی بهداشت 1401

پیام معاون بهداشت به مناسبت سالروز جهانی بهداشت 1401

پیام معاون بهداشت به مناسبت سالروز جهانی بهداشت 1401 دکتر علیرضا اولیائی منش ,

دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت سالروز جهانی بهداشت پیامی ارسال کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام معاون بهداشت به شرح ذیل است:
امسال، در حالی به هجدهم فروردین، سالروز جهانی بهداشت رسیده‌ایم که بیش از دو سال است مردم جهان و هم‌وطنان عزیزمان با بیماری همه‌گیر کووید 19 دست‌وپنجه نرم می‌کنند و با وجود آن که جهانیان هزینه‌های گزافی به خاطر این‌همه گیری پرداخته‌اند و هنوز هم می‌پردازند، اما در این راه شاهد موفقیت‌های بزرگی نیز بوده‌ایم که شناخت بیشتر این ویروس سرکش، ساخت انواع واکسن‌ها و کسب تجارب بسیار برای مهار این‌همه گیری از آن جمله است.
در این مدت، برنامه‌های مدیریت و کنترل همه‌گیری کووید 19 به‌ویژه برنامه عظیم واکسیناسیون، با تلاش همه‌جانبه همه همکاران گرامی حوزه بهداشت شامل بهورزان، مراقبان سلامت، کارشناسان بهداشتی، پزشکان و مدیران در تمامی سطوح شبکه و نیز پشتیبانی و همکاری سایر بخش‌ها انجام شد و درصد قابل‌توجهی از جمعیت تحت پوشش دانشگاه، با تلاش‌های بی‌وقفه همکاران بزرگوارم، واکسن کرونا را دریافت کرده و یا به نحوی از خدمات آموزشی، مراقبتی، درمانی و ارجاع به مراکز منتخب کرونا بهره‌مند شده‌اند.
از سوی دیگر در سالروز جهانی بهداشت (2022) 1401، سازمان جهانی بهداشت با شعار «سلامت سیاره ما، سلامت ما» تمرکز خود را بر توجهات جهانی و اقدامات فوری برای «حفظ سلامت انسان و کره زمین» قرار داده و ترویج جنبشی را مدنظر قرار داده که به رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی انسان‌ها منجر شود. چراکه در بحبوحه همه‌گیری کرونا، یک سیاره آلوده، می‌تواند باعث افزایش بیماری‌هایی چون سرطان، آسم و بیماری‌های قلبی شود.
لذا به بهانه این روز، قدردانی بیکران و سپاس قلبی خود را از زحمات بی‌دریغ همه همکاران حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دیگر فعالان عرصه سلامت اعم از خیرین سلامت، سازمان‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های همکار در برنامه‌های سلامت و ... اعلام می دارم و سلامتی و بهروزی همه شما عزیزان را از پروردگار متعال خواستارم. بی‌شک تلاش‌های ایثارگرانه شما، لایق عنایت و لطف لایزال الهی است.
دکتر علیرضا اولیایی منش
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *