معاونت بهداشت

معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

07 آبان 1403 دوشنبه

متن دلخواه

  • تاریخ انتشار : 1403/08/01 - 12:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 72
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تولید محتوا با هوش مصنوعی

برگزاری کارگاه تولید محتوای حرفه‌ای پاورپوینت پیشرفته و تولید محتوا با هوش مصنوعی در معاونت بهداشت

گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت؛ کارگاه "تولید محتوای حرفه‌ای پاورپوینت پیشرفته و تولید محتوا با هوش مصنوعی" ویژه اعضای کمیته علمی و فنی رسانه را با هدف ارتقای مهارت‌های اعضا در زمینه طراحی و تولید محتواهای تخصصی در نرم‌افزار پاورپوینت، برگزار کرد.

برگزاری کارگاه تولید محتوای حرفه‌ای پاورپوینت پیشرفته و تولید محتوا با هوش مصنوعی در معاونت بهداشت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، کارگاه دو روزه با موضوع "تولید محتوای حرفه‌ای پاورپوینت پیشرفته و تولید محتوا با هوش مصنوعی" ویژه اعضای کمیته علمی و فنی رسانه این معاونت برگزار شد. این کارگاه با هدف ارتقای مهارت‌های اعضا در زمینه طراحی و تولید محتواهای تخصصی در نرم‌افزار پاورپوینت، در تاریخ‌های 29 و 30 مهر 1403 به مدت دو روز با حضور مدرسین وحید جعفرلواسانی و دکتر فاطمه رحیمی برگزار شد.

در افتتاحیه کارگاه دکتر مهرزاد ناصری، سرپرست معاون فنی معاونت بهداشت با تاکید بر افزایش مهارت‌های تولید محتوای پیشرفته از طریق نرم افزارهای گرافیکی و آگاهی از تغییرات و به روز رسانی‌های جدید اتفاق افتاده در این حوزه گفت: سازمان‌ها باید برنامه‌های آموزشی جامع برای تقویت مهارت‌ها و آگاهی کارکنان در زمینه هوش مصنوعی و مدیریت دانش راه اندازی کنند. این برنامه‌ها می‌توانند شامل دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها، سمینارها و منابع آموزشی متنوع باشند.

همچنین در اختتامیه کارگاه دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهمیت ارتقاء و افزایش دانش و مهارت‌های نرم افزاری و هوش مصنوعی گفت: یکی از مزایای هوش مصنوعی برای مدیریت دانش بهبود دسترسی به دانش است. با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی مصنوعی، می‌توان سیستم‌هایی را توسعه داد که قادر به جستجوی و استخراج دانش از منابع مختلف هستند. این امکان را فراهم می‌کند که در هر زمان و در هر مکان، دسترسی سریع و آسان به دانش مورد نیاز را داشته باشیم. همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند در به اشتراک گذاری دانش نقش مهمی ایفا کند. سیستم‌های توصیه‌گر مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به کارمندان سازمان کمک کنند تا دانش و تجربیات خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارند.

در رابطه با بیان اهداف کارگاه دکتر نجمه الملوک امینی، رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت، با توجه به ضرورت آشنایی اعضای کمیته علمی فنی تولید رسانه و کارشناسان آموزش و ارتقاء سلامت، با نرم افزارها و روش های نوین تولید رسانه دیجیتالی و هوش مصنوعی، گفت: این کارگاه با اهداف ارتقاء کیفیت رسانه های تولید شده از طرف همکاران برای انتقال پیام‌های آموزش سلامت به مردم طراحی شد و با استفاده از ابزارهای جدید می‌توان در زمان و هزینه بسیار صرفه جویی کرد و کارشناسان مسلط به برنامه‌ها خودشان برای تولید رسانه با کیفیت‌تر و ارتباط با مخاطبین توانمند خواهند شد.

در این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان با مباحث پیشرفته‌ای همچون طراحی اسلایدهای حرفه‌ای، استفاده بهینه از گرافیک‌ها، نمودارها و انیمیشن‌های کاربردی توسط وحید جعفر لواسانی کارشناس اموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت آشنا شدند. همچنین اصول ارائه محتوای بصری به شکل جذاب و تأثیرگذار و راهکارهای بهبود کیفیت ارائه در جلسات تخصصی و علمی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه پلتفرم‌های مختلف هوش مصنوعی و نحوه دسترسی و استفاده با هدف تولید رسانه آموزش سلامت توسط دکتر فاطمه رحیمی، کارشناس اموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت تدریس شد.

این کارگاه با استقبال گسترده اعضای کمیته علمی و فنی رسانه معاونت بهداشت مواجه شد و فرصتی را برای ارتقای توانمندی‌ها و به‌روز رسانی دانش افراد در زمینه تولید محتوای دیجیتال فراهم آورد. لازم به ذکر است کارگاه دارای 20 ساعت آموزش ضمن خدمت در سامانه آکادمی ویژه مدعوین برگزار شد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار مهم,معاونت,مدیریت,اخبار معاونت,فرهنگ سواد و سلامت,ریاست,معاون فنی,معاون اجرایی,گروه آموزش و ارتقا سلامت,اخبارگروه آموزش و ارتقا سلامت,مطالب آموزشی گروه آموزش و ارتقا سلامت
  • کد خبر : 281956
اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه