متن دلخواه

برگزاری کارگاه طب ایرانی با عنوان توصیه های طب ایرانی در پیشگیری از سقط خودبخودی جنین در معاونت بهداشت

برگزاری کارگاه طب ایرانی با عنوان توصیه های طب ایرانی در پیشگیری از سقط خودبخودی جنین در معاونت بهداشت

گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشت، کارگاه طب ایرانی با عنوان توصیه‌های طب ایرانی در پیشگیری از سقط خودبخودی جنین را برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، کارگاه آموزشی "توصیه های طب ایرانی در پیشگیری از سقط خودبخودی جنین" در راستای اجرایی‌سازی ماده 55 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور بیش از 130 نفر از کارشناسان مرتبط، ماماها و مراقبین سلامت بصورت حضوری، مجازی، روز یکشنبه 10 تیر 1403 در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.  
در ابتدا جلسه دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده، ضمن بیان اهداف این کارگاه آموزشی اظهار داشت که؛ برگزاری این کارگاه‌ها سبب توانمند‌سازی ماماها و مراقبین سلامت در پیشگیری از سقط خودبخودی جنین و زایمان زودرس است. وی همچنین با اشاره به ماده 55 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اذعان داشت که یکی از مهمترین استراتژی‌های اجرای قانون مذکور، افزایش آگاهی و توانمند‌سازی ماماها و مراقبین سلامت در خصوص بهره‌مندی از توصیه‌های طب ایرانی در پیشگیری از سقط خود به خودی جنین است.
در ادامه، دکتر فاطمه مرادی، متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مطالب مهم و کاربردی مربوط به توصیه‌های طب ایرانی در پیشگیری از سقط خودبه خودی جنین و زایمان زودرس را ارائه کرد.
در پایان جلسه دکتر مرادی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد و همچنین برای ارائه خدمات به مادران ارجاع شده به مراکز طب ایرانی همکاری خود را اعلام کرد.
در این جلسه، رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، کارشناس سلامت مادران، کارشناسان جوانی جمعیت، کارشناس سلامت میانسالان، کارشناس تغذیه و کارشناس طب ایرانی ستاد معاونت و همچنین ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران  و ماماها و مراقبین سلامت پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شرکت کردند.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر