ردیف

عنوان کتاب

 فایل

1

نشالجیو گرافیک

نشنالجیوگرافیک - 1921.pdf

2

تفکر سیستمی برای تقویت نظام های سلامت

تفکر سیستمی برای تقویت نظام های سلامت.pdf

3

سلامت در سال 2015

سلامت در سال2015.pdf

4

دولت سلامت

دولت سلامت.pdf

5

مدیریت برنامه های تندرستی

مدیریت برنامه های تندرستی.pdf

6

دیده بانی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران

دیده بانی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران.pdf

7

کتاب تعرفه گذاری خدمات درمانی 

کتاب تعرفه گذاری خدمات درمانی.pdf

8

1.54.99-019-01+-NCHIR-نظام+تعیین+تعرفه+-بخش+اول-19+ا-1

نظام+تعیین+تعرفه+-بخش+اول

9

سیاست های تامین منابع سلامت

سیاست های تامین منابع سلامت pdf

10

نظامنامه استانی

نظامنامه استانی.pdf

11

قانون_احکام_دائمی_برنامه_های_توسعه_کشور

قانون_احکام_دائمی_برنامه_های_توسعه_کشور(1).pdf

12

فصل بهداشت و سلامت برنامه ششم توسعه

فصل بهداشت و سلامت برنامه ششم توسعه.pdf

13

شیوه نامه خانه مشارکت

شیوه نامه خانه مشارکت.pdf

14

شیوه نامه پیام گزاران سلامت

شیوه نامه پیام گزاران سلامت.pdf

15

سند ملی سالمندان کشور نهایی 1مهر99

سند ملی سالمندان کشور نهایی 1مهر99.pdf

16

ویرایش سوم شبکه بهداشت و درمان شهرستان

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_85_30.pdf

17

شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی در ایران

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_40_31.pdf

18

خدمات ادغام یافته و روشی برای برآورد نیروی انسانی

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_39_12.pdf

19

دانستنی هایی درباره بودجه

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_14_6.pdf

20

صعودچهل ساله

صعود_چهل_ساله.pdf

21

کتاب یادنامه دکتر دماری

کتاب یادنامه دکتر دماری- خرداد1400.pdf

22

توسعه 

/uploads/32/2021/Jun/23/توسعه (1).pdf 

23

نقشه راه مدیریت و کاهش خطر بلایا
در نظام سلامت جمهورى اسلامى ایران 

/uploads/32/2021/Jun/23/نقشه__کاهش_خطر_63314.pdf

24

خلاصه کتاب راهنمای تفکر نقادانه.. 

/uploads/32/2022/Jan/30/...pdf 

25

گزارش توسعه جهانی ۲۰۲۱

/uploads/32/2022/Jan/30/.pdf

26

آسیب شناسی نظام سلامت از منظر فساد

/uploads/32/2022/Jul/31/Rahbord.1_2.pdf

27

ذهنیت استار تاپی جدید

/uploads/32/2022/Jul/31/New Startup Mindset (FA).pdf

28

کتابها - دکتر فرشید علاءالدینی

کتابها - دکتر فرشید علاءالدینی

29

دستورالعمل تدوین برنامه های پایش و ارزشیابی منابع انسانی در حوزۀ سلامت

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/11?filename=43ACC0E5F9004EA4504218228B6BDE6D923C4BF8.pdf

 30

 بیان اطلاعات موجود در داده ها (برای مخاطب عام)

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/12?filename=19AC225DFCFF1267ECB6053D7BF5AC1D117A918B.pdf
 

 31

آمار بیزین 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/9?filename=2195851846F151E3FAAE61AFFFFF0CA347458899.pdf
 

32

اﺗﺨﺎذ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻫﺎی آﮔﺎﻫﺎﻧﻪ : ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ (Effectiveness)
 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/10?filename=36A271066F478F20E61E43E3E6E355D2B64DE1CF.pdf
 

33

نیازسنجی سلامت در یک نگاه 

 http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/1?filename=09C24298333405CB3E109FEFCE427024227E651C.pdf

 34

تحلیل نظامهای سلامت برای تقویت نظام سلامت 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/2?filename=35AB314E9937F9F139E0AEDDE60DF19BE118182A.pdf
 

35

نظام های پژوهش سلامت ملی 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/4?filename=1CAF4887648785FE9977F205FEB4A1D511D721D6.pdf
 

36

روش‌های‌ نمونه‌گیری

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/6?filename=7E795B84AE4BD84377E6DF935097BA543B120608.pdf

37

پژوهش پیاده سازی (اجرایی) در سلامت : یک راهنمای عملی

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/3?filename=5576A7869841FCCC587C41C9110F827771F55991.pdf

38

پایگاه اطلاعات ملی بیماران

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/5?filename=F050C0C8888D0418FE754840ECAC654E6839B394.pdf

39

ﺗﻔﮑﺮ ﺳﯿﺴﺘﻤﻰ ﺑﺮاى ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎى ﺳﻼﻣﺖ

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/7?filename=B8F0BB7FE5D48F0E91DCC96A7EAD8F287ED00DBF.pdf

40

وزارتخانه های توانمند برای سیستم های سلامت توانمند (کتابچه ی راهنما برای وزرای بهداشت)

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/8?filename=69B0B5A5AD7F722FA3B215B46A55091FCDF6486A.pdf

 41

 دولت سلامت

/uploads/32/2022/Jul/31/4_5828160020969160779.pdf 

42

تحلیلی از وضعیت گروه‌های مرجع در ایران 

تحلیلی از وضعیت گروههای مرجع در ایران.pdf

43

سیستم‌های یک: مقدمه‌ای بر تفکر سیستم‌ها 

book-dr.lameei.pdf 

 44

نقد اقتصاد سیاسی کرونا

political-economy-of-covid-19.pdf 

 45

 گزارش
معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال
دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال
پاییز 1400
جوانانی که دیده نمی شوند

/uploads/32/2022/Aug/14/1636016633408_گزارش تلفیقی.pdf 

46

کتاب طرح عدالت و تعالی نظام سلامت

کتاب طرح عدالت و تعالی نظام سلامت.pdf

47

 

 

48

 

 

49

 

 

50

 

 

51

 

 

52

 

 

  • تاریخ انتشار : 1399/12/12 - 15:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 248
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

معاون فنی معاونت بهداشت، آمار واکسن کرونا و دریافت‌کنندگان در تیتک و سیب باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند

آمار افرادی که واکسن تزریق می‌کنند باید در سامانه‌های تیتک و سیب با یکدیگر همخوانی داشته باشد تا موضوع مهم واکسیناسیون منطبق بر سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دکتر سعید تأملی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با سالم‌خبر درباره اظهارنظرهای موجود پیرامون واکسن‌ گفت: موضوع واکسن، موضوعی کاملا تخصصی و علمی در حوزه سلامت است و کارشناسان مربوطه باید اظهارنظر کنند؛ اظهارنظر در چنین موضوع تخصصی توسط همگان بسیار نادرست است و ممکن است مشکلاتی را در برداشته باشد.
آمار ثبت شده واکسن‌های کرونا و اطلاعات افرادی که واکسن تزریق می‌کنند باید در سامانه‌های تیتک و سیب با یکدیگر همخوانی داشته باشد تا موضوع مهم واکسیناسیون منطبق بر سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود. ابهامات و اظهارنظرهای فعلی درباره سامانه سیب و تیتک ناشی از عدم اطلاع است.
وی با اشاره به اینکه مردم باید از نظرات کارشناسی وزارت بهداشت تبعیت و به آن اعتماد کنند، مطرح کرد: سالانه میلیون‌ها دوز واکسن به کودکانمان تزریق می‌کنیم و تاکنون کسی نگفته که این واکسن‌ها تولید کدام کشور است زیرا میان دولت، مردم و نظام سلامت اعتماد وجود دارد ضمن اینکه وزارت بهداشت حامی حق و حقوق سلامت مردم است.
دکتر تأملی همچنین افزود: درحال حاضر بیش از ۹۷ درصد از داروی موردنیاز کشور تولید داخل است و در زمینه داروهایی هم که به کشور وارد می‌شوند تاکنون پرسیده نشده که این دارو تولید کدام کشور بوده است.
معاون فنی معاونت بهداشت، بابیان اینکه آمارها متغیر و در حال کاهش و افزایش است، گفت: اگر به نکات و دستورالعمل‌های کمیته علمی و وزارت بهداشت توجه شود به‌طورقطع، از شیوع موج چهارم جلوگیری خواهد شد؛ ضمن اینکه تزریق واکسن هم، کمک‌کننده خواهد بود.
دکتر تأملی درباره دو سامانه تیتک و سیب در جهت توزیع واکسن کرونا اظهار کرد: تیتک و سیب دو سامانه در راستای اهداف وزارت بهداشت و در حوزه‌های بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند و هرکدام رسالت جداگانه‌ای دارند؛ سامانه تیتک وظیفه پیگیری و رهیابی دارو و... را بر عهده دارد و سامانه سیب، پرونده الکترونیکی جهت ثبت ارائه خدمات پیشگیری و بهداشتی، اطلاعات بیماران و پرونده الکترونیک سلامت است. قبل از شیوع بیماری کرونا اطلاعات ۷۰ تا ۸۰ درصد از مردم در سامانه سیب ثبت‌شده است و مردم خدمات مختلفی را در سنین متفاوت دریافت می‌کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر این سامانه‌ی تیتک است که رهیابی واکسن را انجام می‌دهد. اطلاعات افرادی را هم که واکسن را تزریق می‌کنند در سامانه سیب ثبت می‌شود. ضمن آنکه آمار ثبت‌شده در تیتک و سیب باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد تا موضوع مهم واکسیناسیون منطبق بر سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.
دکتر تأملی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از سالمندان در سامانه سیب پرونده دارند، بیان کرد: مراقبین سلامت و بهورزان در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستاها به این اطلاعات دسترسی دارند و کلیه خدمات واکسن را بر اساس روال گذشته وارد سامانه سیب می‌کنند. ابهامات و اظهارنظرهای فعلی درباره سامانه سیب و تیتک ناشی از عدم اطلاع است.
معاون فنی معاونت بهداشت، همکاری، تعامل و ارتباط مستمر با همسایگان و دیگر کشورها را امری مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر ما نمی‌توانیم بدون ارتباط علمی و کاری با سایر کشورها تنهایی به راه خود ادامه دهیم زیرا ما به علم و تجربه همه کشورها و تبادل تجارب همدیگر و سازمان‌های مرتبط با سلامتی نیاز داریم. همه ما باید باور داشته باشیم که در شرایط فعلی به‌جز پیشگیری، رعایت پروتکل‌ و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و آموزش عمومی مستمر هیچ راهی نداریم تا در طول زمان با واکسیناسیون، در جامعه ایمنی ایجاد و ویروس کنترل و مهار شود البته رفتار ویروس نیز همواره باید رصد شود و در صورت جهش تدابیر لازم اتخاذ شود.
دکتر تأملی درباره وظایف مهم دولت عنوان کرد: دولت باید از مردم حمایت کند و مردم نیز باید در این مورد مشارکت داشته باشند به‌عنوان‌مثال در زمان ایجاد محدودیت‌ها، کسبه‌ای که باید فعالیت خود را تعطیل کنند، حمایت و جبران معیشت آنان، از وظایف مهم دولت است که باید با استفاده از امکانات موجود، شرایط را ساماندهی کند.
معاون فنی معاونت بهداشت، همچنین افزود: در حال حاضر ما در داخل کشور تولید چند واکسن را شروع کردیم ضمن اینکه واکسن‌هایی هم از کشورهای دیگر به ایران واردشده‌اند. تولید واکسن به تعداد موردنیاز هر جامعه یکی از مشکلاتی است که در همه دنیا وجود دارد زیرا ابتدا هر کشوری می‌خواهد واکسن‌ تولیدشده در کشور خود را برای مردم خود استفاده کند. با توجه به اظهارات سخنگوی محترم ستاد ملی تا آبان ماه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسینه خواهند شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار مهم
  • کد خبر : 171062
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه