• 28 تیر 1403

برگزاری جلسه خانه مشارکت؛ معاونت بهداشت و فرمانداری اسلامشهر در راستای اجرای برنامه سامان

برگزاری جلسه خانه مشارکت؛ معاونت بهداشت و فرمانداری اسلامشهر در راستای اجرای برنامه سامان

برگزاری جلسه خانه مشارکت؛ معاونت بهداشت و فرمانداری اسلامشهر در راستای اجرای برنامه سامان

متخصص پزشکی اجتماعی و استادیار وزارت بهداشت، بر ضرورت تشکیل خانه مشارکت، مشارکت‌های مردمی و همکاری بین سازمانی تاکید و در راستای اجرای عملیاتی برنامه سامان، همکاری همه‌جانبه سازمان‌ها را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز سه‌شنبه 22 مهر 1399 به نقل از دکتر علیرضا شکیب مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت، در راستای استقرار برنامه سامان (الگوی خدمات یکپارچه و جامع سلامت روانی و مراقبت اجتماعی ایران) در شهرستان اسلامشهر، جلسه خانه مشارکت در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه ابتدا علیرضا جعفری، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ضمن خیرمقدم، ضرورت تشکیل خانه مشارکت در شهرستان اسلامشهر را عنوان کرد و در ادامه دکتر عباس وثوق مقدم، متخصص پزشکی اجتماعی و استادیار وزارت بهداشت، خلاصه‌ای از ضرورت تشکیل خانه مشارکت، مشارکت‌های مردمی و همکاری بین سازمانی در راستای اجرای عملیاتی برنامه سامان را ارائه کرد و همکاری همه‌جانبه سازمان‌ها را خواستار شد.
 سپس مسعود مرسلپور، فرماندار شهرستان اسلامشهر بر حضور نیروی مردمی در اجرای بهینه برنامه‌ها تاکید کرد و تشکیل خانه مشارکت را از ضرورت‌های شهرستان دانست و این برنامه را فراتر از مسئولیت‌های معمول خود دانست و به‌عنوان رفع تکلیف به آن نگاه نخواهیم کرد.
در ادامه دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد خلاصه‌ای از برنامه سامان و نقش آن در پیشگیری، مداخله و پیگیری را عنوان و به اهمیت پیشبرد صحیح این برنامه در راستای ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد.
در پایان، انتخابات خانه مشارکت انجام و رضا عظیمی از معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری شهرستان اسلامشهر به‌عنوان رییس خانه مشارکت انتخاب شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *