• 17 تیر 1403

برگزاری اولین کمیته فنی و اجرایی نان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری اولین کمیته فنی و اجرایی نان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری اولین کمیته فنی و اجرایی نان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

با همکاری گروه بهبود تغذیه جامعه ذیل دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، اولین کمیته فنی و اجرایی نان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در راستای تولید نان کامل و تغییر نوع نان مصرفی سبد غذایی خانواده روز چهار شنبه 28 تیر 1402 اولین کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت نان با همکاری گروه بهبود تغذیه جامعه ذیل دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.

در این جلسه گروه‌های فنی معاونت ( آموزش و ارتقای سلامت، سلامت محیط و کار و گروه بیماری‌های غیر واگیر ) و نیز معاونت غذا و دارو و سازمان غله، حضور داشتند.

در ابتدا میترا ذبیحی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، ضمن معرفی سند امنیت غذا و تغذیه و کار گروه‌های آن به اهمیت و ضرورت استفاده از نان کامل در سبد غذایی خانوار در راستای بالا بردن ارزش غذایی سبد و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، برخی سرطان‌ها، بیماری‌های گوارشی و چاقی و اضافه وزن نام برد.

سپس دکتر عباس وثوق مقدم رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، در خصوص اهمیت موضوع نان به عنوان قوت غالب غذایی مردم کشور و گام‌های اجرایی کمیته از قبیل حساس‎سازی، تیم‌سازی، نحوه اجرای برنامه، مالکیت برنامه، توانمندسازی، استمرار برنامه مطالبی را بیان کرد.

در این جلسه موانع و چالش‌های کشور در خصوص تولید نان کامل مطرح شد و راهکارهای لازم به منظور ارتقاء کیفیت نان مورد بحث قرار گرفت.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

 

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *