• 17 تیر 1403

برگزاری بیست و دومین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

برگزاری بیست و دومین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

برگزاری بیست و دومین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

سرپرست گروه سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشت عنوان کرد: در نظام سلامت فعالیت‌ها به صورت گروهی و تیمی صورت می‌گیرد و در این صورت است که می تواند تاثبر مطلوبی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، بیست و دومین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت، روز سه‌شنبه 26 دی 1402 با حضور اعضای دبیرخانه و کمیته بهداشت کارشناسان مسئول واحد، گروه‌های معاونت بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان، کارشناسان ستادی برنامه جوانی جمعیت و مادران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران، در سالن غدیر این معاونت تشکیل شد.
در ابتدا دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشت ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه از زحمات همکاران و اعضا کمیته جوانی بهداشت تشکر و قدردانی کرد و گفت: از زمان ابلاغ قانون تا کنون نزدیک به 200 مصوبه در کمیته بهداشت به تصویب رسیده و با وجود مشکلات و چالش‌های موجود در اجرای برنامه از جمله نداشتن منابع مالی و کمبود نیروی انسانی و... نزدیک به 95 درصد این مصوبات اجرایی شده است.
دکتر توکلی کیا به اهم طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام اشاره کرد و گفت: در نظام سلامت فعالیت‌ها به صورت گروهی و تیمی صورت می‌گیرد و در این صورت است که می تواند تاثبر مطلوبی داشته باشد.
وی در ادامه به اهمیت نقش آموزش و توانمندسازی کارکنان ارائه دهنده خدمت در این زمینه تاکید داشت.
سپس بهناز یعقوبی کارشناس برنامه جوانی جمعیت معاونت بهداشت، با اشاره به اهمیت اجرایی سازی ماده 42 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر پیشگیری، تشخیص به هنگام و درمان ناباروری به شرح اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت و اظهار داشت با اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه خواهیم توانست به نتایج مطلوبی دست یابیم.
در ادامه تک تک مصوبات کمیته قبلی مورد بررسی قرار گرفت و مسئولین اجرای هر مصوبه فعالیت‌ها و پیگیری‌های انجام شده در راستای هر مصوبه را بیان کرد و حاضران نقطه نظرات خود را ارائه دادند.
در پایان با برسی پیشنهادات اعضا مصوباتی برای اجرا طرح به تصویب رسید.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر