• 14 تیر 1403

برگزاری بیست و سومین قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

برگزاری بیست و سومین قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

برگزاری بیست و سومین قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

سرپرست گروه مدیریت سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشت: داشتن فرزند یکی از مهترین حقوق اساسی هر انسان است و در این میان ناباروری یکی از عواملی است که انسان‌ها را از داشتن این حق محروم می‌کند و یکی از موانع مهم رشد جمعیت نیز محسوب می‌شود.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، بیست و سومین قرارگاه جوانی جمعیت، روز یکشنبه 15 بهمن 1402 با حضور اعضا و نمایندگان کمیته‌های تخصصی ذیل قرارگاه در سالن غدیر این معاونت تشکیل شد
در ابتدا دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه مدیریت سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشت ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه از زحمات همکاران و اعضا محترم تشکر و قدردانی کرد و گفت: داشتن فرزند یکی از مهترین حقوق اساسی هر انسان است و در این میان ناباروری یکی از عواملی است که انسان‌ها را از داشتن این حق محروم می‌کند و یکی از موانع مهم رشد جمعیت نیز محسوب می‌شود.
ایشان با اشاره به ماده 42 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی پیشگیری، تشخیص به هنگام و درمان ناباروری بیان کرد: یکی از اولویت های قانون مذکور پرداختن به این موضوع بوده و باید در اجرای آن اهتمام بیشتری داشت.
دکتر مریم تاجور دانشیار گروه علوم مدیریت و سیاستگذاری سلامت دانشکده بهداشت با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت در ایران به کاهش نرخ باروری و شتاب زیاد پدیده سالمندی اشاره کرد و به ارائه گزارش طرح پژوهشی بررسی موانع دسترسی و بهره‌مندی زنان نابارور از خدمات ناباروری در شهر تهران پرداخت.
ایشان اظهار داشت: هدف از پژوهش کمک به زوجین ناباروری است که طالب فرزند آوری هستند.
در ادامه دکتر زهره غلامی نماینده بیمه سلامت استان تهران، به ارائه گزارش اقدامات انجام شده بیمه سلامت پس از اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت.
همچنین ایشان با اشاره به دستورالعمل نسخه 04 بیمه سلامت گفت: در حال حاضر امتیازات ویژه‌ای برای گروه‌های هدف برنامه لحاظ شده است که تحت پوشش قرار گرفتن بخشی ازهزینه‌های تشخیص و درمان زوجین نابارور از جمله این موارد است.
دکتر مریم مریدی نماینده گروه آموزشی مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی نیز به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای جوانی جمعیت دانشکده پرستاری مامایی از زمان ابلاغ قانون تا کنون پرداخت.
در پایان با برسی پیشنهادات اعضا مصوباتی برای اجرا طرح به تصویب رسید.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

برگزاری بیست و سومین قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت