• 14 تیر 1403

برگزاری بیست و یکمین کمیته جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری بیست و یکمین کمیته جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری بیست و یکمین کمیته جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون فنی معاونت بهداشت: خروجی فعالیت‌های انجام شده در راستای جوانی جمعیت و دستیابی به نتایج مورد انتظار اهمیت زیادی دارد و در صورت نرسیدن به نتایج مورد نظر یا روش‌های کار موثر نیست یا دستیابی به نتایج مستلزم زمان طولانی‌تری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، بیست‌و‌یکمین جلسه کمیته جوانی جمعیت، روز سه‌شنبه 28 آذر 1402 با حضور اعضای دبیرخانه و کمیته بهداشت، کارشناسان مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده، کارشناسان ستادی برنامه جوانی جمعیت و مادران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران، در سالن مدافعان سلامت این معاونت تشکیل شد.
در ابتدا دکتر سعید تاملی، معاون فنی معاونت بهداشت ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه به اهمیت نتایج و خروجی فعالیت‌های انجام شده در راستای افزایش جمعیت اشاره کرد و همچنین ارائه نظرات و انتقادات اعضای کمیته برای اصلاح روش‌های کار و برنامه‌های مربوطه را مهم دانست. در مورد پیگیری زوجین نابارور دکتر تاملی به اهمیت این مصوبه تاکید داشت و گفت: مساله ناباروری و شناسایی و ارجاع زوجین نابارور باید بسیار جدی گرفته شود.
ایشان در ادامه به نقش مراقبین سلامت و ماماها و کارکنان بهداشتی در ایجاد اعتماد مردم اشاره کرد و گفت: افراد خصوصی‌ترین مسائل خود از جمله قصد سقط جنین خود را هم در صورت جلب اعتماد با کارکنان بهداشتی مطرح می‌کنند.
سپس دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده نیز به اهمیت پیگیری و اجرای مصوبات کمیته‌ها تا دستیابی به نتایج مورد نظر توسط مسئولین اجرای هر مصوبه اشاره کرد. در ادامه تک تک مصوبات کمیته قبلی مورد بررسی و مسئولین اجرای هر مصوبه فعالیت‌ها و پیگیری‌های انجام شده در راستای هر مصوبه مطرح شد و حاضرین نقطه نظرات خود را ارائه دادند. دکتر توکلی کیا توضیحاتی در خصوص نظرات شبکه‌ها و مرکز بهداشت و واحدهای ستادی معاونت در مورد کارانه پلکانی را ارائه داد.
در ادامه دکتر محمد رضا قیوم زاده، معاون امور اجرایی معاونت نیز در راستای پیگیری اجرای ماده 20 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و پرداخت مبلغ تشویقی توسط شبکه‌ها اشاره داشت که تا پایان سال برای پرداخت مبالغ مذکور فرصت دارند. در خصوص مصوبات بند 7 و 9 شامل تشکیل کار گروه استانی فرهنگ سلامت و پیگیری تشکیل جلسه‌ای مشترک با معاونت فرهنگی دانشجویی در خصوص ایجاد سفیر سلامت دانشجو در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خانم دکتر امینی اظهار داشت مکاتبات و اقداماتی انجام شده است و در حال پیگیری تا حصول نتیجه است.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر