• 27 تیر 1403

برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت

برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت

برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت

به همت گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دومین کمیته IDD کنترل و پیشگیری از اخلالات ناشی از کمبود ید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، روز دوشنبه 24 بهمن ماه 1401 دومین کمیته کنترل و پیشگیری از اخلالات ناشی از کمبود ید را برگزار کرد. در این جلسه عاطفه صفوی و سحر بنی‌عامریان کارشناسان گروه بهبود تغذیه، اصغر قلیزاده کارشناس گروه بهداشت محیط از معاونت بهداشت، لطیف رضوی نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران، دکتر راضیه مالمیر و منصوره امیرپور نمایندگان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند.
در ابتدای جلسه صفوی کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، در خصوص ضرورت استمرار اجرای برنامه در سطوح مختلف اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه، برگزاری کمیته‌های کشوری و پایش مستمر و منظم برنامه مطالبی را بیان کرد.
در ادامه قلیزاده کارشناس گروه بهداشت محیط گزارشی در رابطه با نحوه نمونه‌برداری و کنترل کیفیت نمک خوراکی در سطح توزیع، نحوه ید سنجی و تعداد نمک‌های شناسایی شده غیرمجاز داد و در خصوص مشکلات موجود در برنامه با توجه به نتایج سنجش و کنترل سلامت موادغذایی صحبت کرد. همچنین ایشان به ضرورت همکاری در خصوص برپایی گشت‌های مشترک بازرسی با بازرسین سازمان صمت از نمک فروشی‌های عمده و پیگیری معاونت غذا و دارو در خصوص نمک‌های غیرمجاز اعلام شده اشاره کرد.
 سپس رضوی نماینده سازمان صمت گزارشی از روند نظارتی سازمان از کارخانه‌های تولید نمک را ارایه داد. همچنین ایشان آموزش بازرسین سازمان صمت در خصوص یدسنجی توسط این گروه را نیز از اقدامات موثر در خصوص دستیابی به اهداف برنامه برشمرد.  
در ادامه نیز مالمیر و امیر پور نمایندگان معاونت غذا و دارو از اقدامات مربوط به پیگیری نمک‌های غیرمجاز که توسط بهداشت محیط اعلام می‌شود مطالبی را ارایه دادند.  

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت برگزاری دومین کمیته IDD در معاونت بهداشت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *