• 26 تیر 1403

برگزاری کمیته معاونت بهداشت بررسی مرگ ومیر کودکان 1-59 ماهه

برگزاری کمیته معاونت بهداشت بررسی مرگ ومیر کودکان 1-59 ماهه

برگزاری کمیته معاونت بهداشت بررسی مرگ ومیر کودکان 1-59 ماهه

کمیته معاونت بهداشت بررسی مرگ کودکان 1-59 ماهه 6 ماهه اول سال در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به منظور شناسایی علل بروز و یا عوامل قابل اجتناب در هر مرگ و طراحی مداخلات مناسب و جلوگیری از وقوع مرگ‌های مشابه روز چهارشنبه 29 شهریور 1402 در سالن غدیر معاونت بهداشت به ریاست دکتر سعید تاملی معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه و با حضور دکتر سید حامد برکاتی، مشاور معاون بهداشت و تمامی اعضای کمیته در معاونت بهداشت برگزار شد.
جلسه با سخنان دکتر تاملی آغاز شد و ایشان ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: علت مرگ و عوامل ایجاد کننده در هر مورد مرگ باید مشخص شود و مداخلات مناسب در خصوص پیشگیری از تکرار مرگ‌های مشابه ارائه شود خانواده‌ها باید از نظر ایمنی داخل و خارج منازل حساس شوند تا خطر را در محیط مشاهده و در برای رفع آن تلاش کنند.
در ادامه جلسه دکتر سیدحامد برکاتی سخنان خود را با طرح این موضوع شروع کرد و گفت: ما باید نگران افزایش سوءتغذیه در کودکان، تغذیه کودکان با شیرمصنوعی و افزایش مرگ کودکان باشیم. ایشان همچنین بر توجه به آموزش و نظارت تاکید کرد.
سپس دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت گفت: در راستای توجه به سلامت کودکان به عنوان سرمایه انسانی آینده، باید به  توانمندسازی مادران و خانواده‌ها توجه شود، گاهی غفلت و یا ناآگاهی یک فرد سبب سوانح وحوادث منجر به فوت کودک می‌شود،  امید است با اقدامات لازم شاهد کاهش مرگ کودکان زیر 5 سال باشیم.
در ادامه جلسه رقیه کمرلویی، کارشناس برنامه مرگ کودکان 1-59 ماهه معاونت بهداشت، مصوبات کمیته قبلی، مقایسه مرگ‌های 6 ماهه اول سال 1401 با 1402 و چالش‌های برنامه را، عنوان کرد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *