• 26 تیر 1403

جلسه هم‌اندیشی کارشناسان معاونت بهداشت و ریاست دفتر امور خیرین دانشگاه در خصوص حمایت خیرین از جمعیت کم برخوردار تحت پوشش دانشگاه

جلسه هم‌اندیشی کارشناسان معاونت بهداشت و ریاست دفتر امور خیرین دانشگاه در خصوص حمایت خیرین از جمعیت کم برخوردار تحت پوشش دانشگاه

جلسه هم‌اندیشی کارشناسان معاونت بهداشت و ریاست دفتر امور خیرین دانشگاه در خصوص حمایت خیرین از جمعیت کم برخوردار تحت پوشش دانشگاه

دکتر معتمد مدیر گروه گسترش شبکه و سلامت بهداشت، نیاز‌های حوزه معاونت بهداشت را بسیار ضروری و در اولویت نیازهای فنی گروه‌های هدف جمعیت تحت پوشش دانسته و خواستار حمایت خیرین شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز سه‌شنبه 29 آذر 1401 جلسه هم اندیشی کارشناسان معاونت بهداشت و ریاست دفتر امور خیرین دانشگاه در خصوص حمایت خیرین از جمعیت کم برخوردار تحت پوشش دانشگاه در ساختمان شفا برگزار شد.
این جلسه با حضور دکتر زهرا حسینی‌تبار سرپرست مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و سلامت دانشگاه، دکتر جمشید معتمد مدیر گروه گسترش شبکه و سلامت بهداشت، دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه مدیریت سلامت خانواده و جمعیت، اعظم سادات نیاکان رییس گروه سلامت مادران، جمعیت و باروری، بهناز یعقوبی کارشناس جوانی جمعیت و الهه شکیبایی کارشناس دفتر امور خیرین برگزار شد.
در همین راستا دکتر زهرا حسینی تبار همکاری با NGO، خیرین، موقوفه‌ها و کانون رویای مادری را از پتانسیل‌های موجود برای هدایت منابع برای رفع چالش‌های گروه‌های مختلف جمعیت کم برخوردار تحت پوشش معرفی کرد و خواهان همکاری بیشتر معاونت بهداشت شد.
دکتر جمشید معتمد نیز نیاز‌های حوزه معاونت بهداشت را به گروه‌های زیر ساختی ( لجستیک)، فنی، و عمومی تفکیک کرد و تامین مکمل‌های دارویی برای گروه‌های سنی، حمایت مالی خانم‌های باردار و زایمان کرده در خصوص دریافت خدمات پاراکلنیک مثل آزمایشگاه، خرید دارو، انجام سونوگرافی را بسیار ضروری و در اولویت نیازهای فنی گروه‌های هدف جمعیت تحت پوشش دانسته و خواستار حمایت خیرین شد. همچنین تامین فضای ملکی مناسب برای فعالیت پایگاه‌های سلامت را به عنوان یک اولویت زیر ساختی عنوان کرد.
دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت با اشاره به اهمیت سلامت مادران باردار و کودکان در بحث جوانی جمعیت همچنین با توجه به فراوانی جمعیت کم برخوردار در مجموعه تحت پوشش دانشگاه جلب حمایت خیرین در خصصوص تامین منابع مالی پایدار و موثر برای انجام آزمایشات بارداری، سونوگرافی خرید دارو برای مادران دارای بیماری‌های زمینه ای و تامین مکمل‌ها را بسیار حائز اهمیت دانسته و آن رایکی از چالش‌های ارائه خدمات مفید و موثر به گروه‌های هدف اعلام کرد.
حاصل و خروجی جلسه تقویت و توسعه تعامل‌های و همکاری‌های نزدیک و مستمر مابین گروه‌های فنی ستاد معاونت بهداشت دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و همه واحد‌های ارائه دهنده خدمت با دفتر امور خیرین دانشگاه در خصوص جلب حمایت‌های بیشتر گروه‌های هدف سنی، جنسی و مادران باردار نیازمند ساکن در محلات کم برخوردار و حاشیه نشینی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه بود.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *