• 17 تیر 1403

حضور معاون بهداشت در جلسه هماهنگی کارشناسان ستادی بهداشت محیط شبکه‌ها

حضور معاون بهداشت در جلسه هماهنگی کارشناسان ستادی بهداشت محیط شبکه‌ها

حضور معاون بهداشت در جلسه هماهنگی کارشناسان ستادی بهداشت محیط شبکه‌ها

دکتر اولیایی منش معاون بهداشت، بر نقش کارشناسان بهداشت محیط بر حمایت حداکثری در بهبود شرایط کاری تاکید و خواهان احاطه همکاران بر محدوده‌های جغرافیایی فعالیت و کیفیت بازدیدها شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در ابتدا جلسه هماهنگی کارشناسان ستادی بهداشت محیط شبکه‌ها که به همت گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشت برگزار شد، دکتر علیرضا صدرایی مدیر گروه سلامت و محیط کار، از تلاش‌ و فعالیت‌هایی که همه همکاران این حوزه در زمینه تامین سلامت مردم در طول سال 1401 داشتند قدردانی و آرزوی سالی سر‌شار از موفقیت را برای همه کرد. وی ضمن تاکید بر ادامه اجرای برنامه طرح تشدید بازرسی‌ها در سال 1402، افزایش پوشش و کیفیت بازرسی‌ها را از اهداف سال جاری برشمردند. همچنین واگذاری نظارت بر مراکز درمانی و رسیدگی به شکایات و صدور صلاحیت بهداشتی را از برنامه‌های امسال عنوان کردند. ایشان بر افزایش کمیت و کیفیت نظارت بر دفاتر خدمات سلامت، آموزشگاه‌ها، شرکت‌های سمپاشی و... و افزایش پوشش خود کنترلی و خود اظهاری تاکید کردند.
در ادامه دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت بر نقش کارشناسان بهداشت محیط بر حمایت حداکثری در بهبود شرایط کاری تاکید داشتند. با علم بر این موضوع که کار همکاران بر روی حوزه سلامت عموم جامعه تاثر گذار است خواهان احاطه همکاران بر محدوده‌های جغرافیایی فعالیت و کیفیت بازدیدها شدند.
در این جلسه مهندس شهرود قنبرزاده رئیس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت، ضمن تشکر از تلاش‌های همکاران در طول سال 1401، با تاکید بر اهمیت آمار و شاخص‌ها و دقت در استخراج صحیح آمار و اطلاعات بر نظارت مستقیم کارشناسان مسئول بهداشت محیط شبکه‌ها تاکید کردند. همچنین وی با تاکید بر ثبت تمام بازرسی‌ها در زمان بازرسی در سامانه سامح و انجام اقدامات قانونی در بستر سامانه، بر پیگیری‌های لازم توسط شبکه‌ها و معاونت برای تامین تبلت برای تمام بازرسان تاکید کردند. ایشان همچنین خواستار رسیدگی دقیق و بموقع به شکایات سامانه 190 و ثبت دقیق نتایج رسیدگی به شکایات همراه با مستندات مربوطه شدند.
در ادامه کارشناسان مسئول شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران، به چالش‌ها و مشکلات در حوزه تحت پوشش از جمله کمبود نیرو، مشکلات موجود در پرداخت حق الزحمه طرح تشدید بازرسان و مشکل تامین و نحوه اختصاص خودرو برای بازرسان اشاره کردند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

حضور معاون بهداشت در جلسه هماهنگی کارشناسان ستادی بهداشت محیط شبکه‌ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *