معاونت بهداشت

معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 مهر 1403 یکشنبه

متن دلخواه

  • تاریخ انتشار : 1403/07/28 - 14:19
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا)

جشنواره آش‌های سنتی ایرانی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران و روز جهانی غذا در معاونت بهداشت

به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران و روز جهانی غذا، گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده و گروه بهبود تغذیه جامعه، جشنواره آش‌های سنتی ایرانی را با حضور معاون بهداشت، معاون فنی، مدیران و کارشناسان ستادی این معاونت برگزار کردند.

جشنواره آش‌های سنتی ایرانی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران و روز جهانی غذا در معاونت بهداشت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران و روز جهانی غذا، گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده و گروه بهبود تغذیه جامعه، روز شنبه 28 مهر 1403 جشنواره آش‌های سنتی ایرانی را با حضور دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت، دکتر مهرزاد ناصری معاون فنی، مدیران و کارشناسان ستادی این معاونت برگزار کردند.

در ابتدای برنامه دکتر اولیایی منش معاون بهداشت در خصوص تاثیر تغذیه صحیح در سبک زندگی سالم و همچنین توجه به غذاهای محلی که هر کدام بر گرفته از فرهنگ و نوع کشاورزی و آداب و رسوم یک منطقه است مطالبی عنوان کرد.

سپس دکتر مهرزاد ناصری سرپرست معاون فنی در مطالب خود گفت: این جشنواره می‌تواند ضمن معرفی و طرز تهیه انواع غذاهای سالم، در بهبود شیوه زندگی و ترویج تغذیه سالم نقش مهمی داشته باشد.

در ادامه دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده نیز اشاره کرد با توجه به اینکه طبخ غذا در خانواده‌ها اکثرا بر عهده بانوان است، برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند به ارتقای آگاهی آنان در استفاده از مواد غذایی مناسب و تهیه غذا به شیوه صحیح و استاندارد کمک کند.

 میترا ذبیحی رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت نیز در مطالب خود عنوان کرد که؛ انواع آش، با توجه به مواد اولیه به کار برده شده در آن، یک غذای کامل محسوب می‌شوند و بهتر است در سفره غذایی خانواده‌ها گنجانده شوند. وی همچنین به نکات مهمی در طبخ آش از جمله استفاده از سبزیجات تازه، مصرف روغن‌های با ترانس پایین، استفاده ترکیبی از انواع حبوبات و غلات و ... اشاره کرد و افزود لازم است در تهیه تمام غذاها اصول تغذیه سالم رعایت شود.

در ادامه داوران بر اساس چک لیست، به آش‌های تهیه شده امتیاز دادند.  

در پایان برنامه دکتر اولیایی منش و دکتر ناصری از همه همکارانی که در این کار تیمی که در خصوص ارتقای آگاهی بانوان در خصوص ترویج الگوی تغذیه سالم  برگزار  و مشارکت داشتند تشکر و قدردانی کردند و  به نفرات اول تا سوم که امتیاز بالاتری کسب کرده بودند جوایزی اهدا شد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار مهم,معاونت,مدیریت,اخبار معاونت,ریاست,معاون فنی,معاون اجرایی,مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده,اخبار مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده
  • کد خبر : 281663
اسماعیل استاجی
تهیه کننده

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه